"Bu trene destek vermeliyiz"

"Bu trene destek vermeliyiz"

Geçtiğimiz günlerde İstanbul’dan yola çıkan ve bazı kesimlerce polemik konusu olan, Türkiye’den Çin’e ilk ihracat treni ile ilgili olarak Osmaneli Belediye Başkanı Münür Şahin bir açıklama yaptı.

A+A-

Başkan Şahin açıklamasında; “Özellikle Bilecik ve Bozüyük Ticaret ve Sanayi Odalarının bu trene sahip çıkması gerekir” dedi.

Başkan Şahin açıklamasına devamla; “İstanbul’dan yola çıkan yük treni Çin’in Xi’an şehrine ulaştı. 8 bin 693 km yol kat eden tren, 2 kıta, 2 deniz ve 5 ülkeden geçerek yükünü indirdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Çin ihracat treni, demir yolu taşımacılığındaki zaferimizdir” dedi.

Hazar Geçişli Doğu-Batı Orta Koridor üzerinden Çin’e ulaşan ihracat treni, Türkiye’de 2 bin 323 kilometre, Gürcistan’da 220 kilometre, Azerbaycan’da 430 kilometre, Hazar Denizinde 420 kilometre, Kazakistan’da 3 bin 200 kilometre ve Çin’de 2 bin 100 kilometre olmak üzere toplamda 8 bin 693 kilometre yol kat etti. TCDD Taşımacılık A.Ş., muhalif trollerin saldırısıyla gündem olan ilk ihracat treninin yolculuğunu #ÇinTreniNerede etiketiyle takip edip paylaştı.

Türkiye’den Çin’e doğru yola çıkan ve her zaman ve her konuda olduğu gibi Türkiye yararına ne varsa karşı çıkan, sırf cumhurbaşkanımıza zarar vermek için Türikiye'ye ihanet ederek muhalif eden trollerin saldırısıyla gündeme oturan ilk yük treni, Uygur Özerk Bölgesi’nin Horgos istasyonundan giriş yaptığı Çin’deki son varış noktası olan Xi’an kentine vardı. Güney koridorunu kullanarak Çin’e yük taşıyan ilk ihracat treni Çerkezköy’den Xi’an’a uzanan 8 bin 693 kilometrelik kesintisiz yolculuğunu 13 günde tamamladı.

Türkiye, Gürcistan, Azerbaycan, Hazar Denizi ve Türkmenistan’ın ardından Perşembe günü Çin’e giriş yapan tren, dün itibariyle yükünü bıraktı. Lojistik sektörünün Covid-19 pandemisinden olumsuz etkilenen deniz ve hava taşımacılığı yüzünden aksaması, endüstri ve tedarik zincirleri için Çin-Avrupa yük trenlerinin önemini arttırdı.

Bilecik ilimiz sanayi, tarım ve ticareti için büyük fırsat olan Çin-Avrupa yeni trenle lojistik hattı maliyet, sürat, güvenirlilik anlamında büyük avantaj sağlayacak. Yeni ticaret hacmi ve fırsatlar yaratacak bu gelişmeye özellikle Bilecik ve Bozüyük Ticaret ve Sanayi Odalarının sahip çıkacağına inanıyoruz. Yakında devreye girecek Osmaneli-Yenişehir -Bursa-Gemlik YHT Hattıda bu avantajı arttıracak. Özellikle Çin başta olmak üzere özellikle Mermer sektöründe yoğun ihracatın olduğu bu bölgeye direk trenle nakliye ve yük taşımacılığı zaman ve maliyet avantajı sağlayacak. Bilecik olarak bu projeye destek vermeli ve bu fırsattan ticaretimizi yukarıya çekerek yaralanma avantajını kullanmalıyız”dedi.

Bu haber toplam 11050 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.